Sunday, February 28, 2010

sampai bila mahu marah aku???


ok... korang pun tahu ada benda yang meletup kat dalam kelas tu disebabkan oleh ketua kelas korang ni. mesti korang tertanya-tanya kenapa aku mintak cikgu amy tukar kedudukan kita dalam kelas. aku pun tertanya-tanya sampai bila korang nak marah kat aku ni.

aku mintak tukar kedudukan kita dalam kelas bukannya suka2. aku tidak suka buat benda tanpa sebab. sekarang ni, slogan 1malaysia dilaungkan dan diamalkan. apa yang aku lihat dalam kelas tiada semangat 1malaysia. kamu suka duduk berkelompok walaupun kamu tegur rakan-rakan yang lain. aku mahu lebih erat sesuatu persahabatan itu. 1malaysia... dimana kita kena bekerjasama. kalau waktu buat kumpulan, kamu macam... kamu-kamulah, kami-kamilah. bekas kelas 1s duduk dalam 1 kelompok, 1t 1 kelompok. so what the point kita berada dalam 1 kelas?

alasan keduanya...  beri peluang pada orang lain merasa duduk di depan. jangan terlampau suka memonopoli kawasan hadapan. kalau sudah dapat 1 peluang selepas itu berilah peluang itu pada pada orang lain. bukan semua peluang itu milik kita. jangan kedekut sangat. jangan pentingkan diri sendiri.

alasan terakhir... sebabnya aku sangat sama korang. aku mintak cikgu buat ni sebab aku sayang korang. korang nak marah kat aku marahlah. tapi suatu hari nanti korang pasti ucap terima kasih kat aku...kunun bah!

p/s: ni kerja 2T suruh aku baca sajak kat pentas. sabar jelah. aku memang takde bakat nak baca sajak anti-dadah ni. aku reti baca sajak jiwang jer....

0 ulasan: