Tuesday, February 9, 2010

TIGER MENANG!!!.... fenomena yang memalukan sekolah


* Setiap perbuatan yg anda lakukan, ada yg melihat.


YEYEYE!!!! tiger menang. johan keseluruhan rumah merah!!!!!!!! johan perbarisan rumah merah!!!!!! gembira cikgu yusiah (ketua rumah merah). kesian kadet polis tahun ni dapat nombor dua. tahniah kepada bsmm kerana berjaya mendapat nombor satu.

Tapi walaupun sukan ini diadakan ada juga kejadian yang tidak menyedapkan mata aku ni memandang. Fenomena membawa 'abang angkat' (cikgu speedy yg gelar dorang ni abang angkat). Kalau 'abang angkat' dorang tu hensem takpelah. Ni macam pokok krismas aku tengok. ada rantailah kat leher, antinglah dorang ni pakai. pakai seluar pun terlondeh. rambut ada yang macam berus jamban, ada yang macam ultraman. naik heran aku dengan perangai 'abang angkat' mereka ni.

Ada yang dating dengan 'abang angkat' dorang bawah pokok, ada yang kat tangga. takde 'class' langsung. bawaklah pegi makan kat restoran ker. suka sangat mereka ni sembang2 dengan 'abang angkat' mereka. 'abang angkat' dorang ni pun, datang stadium naik bas mini..hahaha. budak form 1 pun sudah ada 'abang angkat'.

Yang paling aku kesian ni... pelajar2 islam yang buat perkara ni. nasib baik tahun ni aku BELUM tengok perkara yang menjijikkan. kalau aku ingat2 balikkan perkara tu mesti aku nangis. sudahlah satu kelas dengan aku. aku pun tak tahu nak buat apa lagi. dan aku tak nak dia jadi tut...tut...tut...(faham2lah).

0 ulasan: