Monday, February 8, 2010

Permata hatiku...


"Engkaulah permata hati umi dan ayah. pengubat jiwa yang sepi. ketawamu sering membuatkan umi gembira. tatkala umi dilanda pelbagai rintangan aksimu membuatkan umi lupa seketika masalah umi.ketika ayahmu pergi berjuang engkaulah menemani umi. Engkaulah permata hati umi dan ayah."

1. " Kenapa umi dan ayah tak sayang saya?"
~ Kalau umi dan ayah tak sayang kamu dah lama umi dan ayah buang kamu.

2. " Kenapa ayah cari perempuan lain?"
~ Mungkin ayahmu berbuat begitu ada sebabnya kerana lelaki itu dikurniakan 1 nafsu 9 akal.

3. " Kenapa tiada seorang pun yang sudi mendengar kata hati saya?"
~ Mungkin umi dan ayah kamu sibuk.

4. " Pada siapa saya mesti meluahkan perasaan saya kalau umi dan ayah sibuk?"
~ ALLAh kan ada. ALLAH lah tempat mengadu kita selain manusia. ALLAH itu Maha Mendengar segala rintihan hambanya.

5. " Kenapa saya diuji?"
~ Kita diuji untuk mengetahui tahap iman kita.

6. " Apa yang ingin saya katakan pada umi dan ayah?"
~ Umiayah... saya tak nak kemewahan, saya nak kasih sayang dan perhatian dari umi dan ayah itu saja.

7. " Saat dirimu dilahirkan. Apa yang kamu ingin katakan?"
~ umi... terima kasih kerana sanggup mengandungkan dan melahirkan saya.

8. " Kenapa kasih sayang yang umi dan ayah berikan berbeza antara saya dan adik?"
~ Umi dan ayah tak membezakan antara kamu berdua, itu hanya perasaan kamu. Kamu tetap anak umi dan ayah.

9. " Apa yang selalu kamu doakan untuk umi dan ayah?"
~ Aku memohon agar ALLAH mengampunkan segala dosa umi dan ayah dan supaya umi dan ayah masuk ke dalam syurga.

10. " Apa harapan kamu?"
~ Saya nak merasakan menjadi seorang umi yang bertanggungjawab.

0 ulasan: