Friday, January 15, 2010

Ketua Kelas


Sudah sahlah aku ni ketua kelas korang buat kali kedua. thanks sebab teacher pilih eva jadi penolongku. sebenarnya aku bah yang bagi teacher calon2 untuk jadi penolong aku. korang nak tau siapa yang aku calonkan??????. first aku kenakan syarat2nya kenapa aku pilihan dorang2 ye.

SYARAT

1. mesti yg bertanggungjawab

2. mesti berani pergi bilik guru

3. boleh bekerjasama dgn aku

CALON-CALONNYA

1. Khalilah
2. syafizah

3. Eva Edna (entah knp aku pilih si eva ni)

4. Axelorna

Senang jer syaratnya, kan? terkejut jugak cikgu pilih si eva edna. maybe aku pilih dia sebab dia garang dan pandai tilik mata aku (hehehe). bagi aku dia ni lucu walaupun dia selalu marah2 aku. just, aku suka cara dia walaupun kadang2 dia ni 'over'. aku happy teacher pilih dia. tak nak aku macam dulu tu.... terpaksa aku pendam perasaan aku yang tak seronok bekerja dengan org2 tersebut. sekarang ni aku cuma perlu ajar si eva buat kerja dia. biasanya aku memang bagi2 tugas tapi untuk si eva ni aku kasi dia bebaslah mau buat apa tugas yang dia mau.

sebelum aku mau jadi ketua kelas buat kali kedua ni.... aku fikir habis2. 'tak puaskah aku jadi ketua kelas 1 tahun?' 'kenapa aku tak nak bagi peluang ni kat orang lain?'. aku ingat pesan guru besar aku..... kalau nak jadi pelajar cemerlang kita perlu ada 3 perkara:-

1. Kemahuan

2. Kemampuan

3. Peluang

aku dulu tak pernah rasa peluang pegang jawatan yang hebat2 ni. sebenarnya, aku nak sangat bagi peluang jadi ketua kelas ni pada orang lain. cuma aku fikir dia takkan dapat jadi ketua kelas melalui undian. aku tahu dari dulu lagi dia nak sangat jawatan ni walupun dia tak kata tapi aku dapat rasakan. aku memang ada calonkan dia jadi penolong tapi apa boleh buat dia tak kena pilih. aku nak sangat bagi jawatan ni kat org tu tapi aku tengok teacher amy nak sangat aku jadi ketua kelas. aku ambil jawatan ni sebab aku tak nak teacher amy kecewa. yang penting aku takut sangat ada perasaan bangga jadi ketua kelas.

janji sekarang ni aku mesti jalankan tanggungjawab aku dengan amanah dan dengan perasaan yang gembira. aku rasa aku perlu ubah cara aku jaga kelas. aku rasa macam ada something wrong. aku akan cuba betulkan apa yang salah

0 ulasan: