Friday, July 3, 2009

Kesian cikgu n abangku birthday

Assalamualaikum...
pada tarikh 2 Julai, Cikgu Nadzeerah binti Ibrahim a.k.a cikgu Jira. satu masa jer waktu dia, kena nilai oleh pengetua. sepanjang waktu tu aku nak ketawa jak... tak sangka pulak kawan2 aku pandai berlakon... cikgu pun sama tukar cara dia mengajar. dia speaking london...hehehe. cikgu tanya "okay class"... "ok teacher". sedangkan dorang tak paham. dengan tahap kefahaman aku yang kurang... so, lepas dia mengajar aku jumpa dia dan mintak dia ulang topik tu minggu hadapan. Dia pun dua kali lima kaku banget nak speaking london, sudah biasa dia mengajar kami dalam bahasa melayu untuk subjek math... tetiba jer tukar bahasa, tak ker rasa lain sikit. Dahla senyap memanjang dalam kelas tu... tula first time aku dengar dorang senyap macam tikus. Aku yang kurang pandai speaking london, pun tak mengutarakan soalan. biasanya akula yang paling banyak mulut nak tanya itu..ini. Aku pun kesian cikgu tu... aku tau dia nak mengajar dalam bahasa melayu tapi tak boleh tu peraturan kementerian, mesti ajar dalam bahasa inggeris. Ya Allah, ku mohon cikgu Nadzeerah dapat markah yang baik untuk penilaian tu...amin. Kesian cikgu.... sabar jerla. tawakal, lagipun cikgu dah sedaya upaya nak speaking london tu.


Alamak.... kesian kat abang aku takde kek. dahla dari hari tu... lagi dia kasih ingat tarikh birthday dia.... last2 lupa lak. 'aku tak taula kalau dia ingat, macam dia lupa jak'. sabar ada jugak kek ndak pun KFC... cian abang...hehehe. hadiah takde yer... bukan kedekut tapi takde buget... abang aku ni... dulu terkenal dengan habit dia kuat tido. pernah hari tu... kelas gantila. ramai tak datang... so darjah lima ngan darjah enam kena gabung. apalagi tidola dia waktu ustazah mengajar. tetiba jer ustazah suruh kawan dia kasi bangun... ustazah tanyala "kenapa 'nun' ni mati?" abang aku bangun dari kerusi " sebab 'nun tu tak bayar hutan" dengan selamba abang aku jawab. habisla kelas tu ketawa... aku pun join ketawa lucu sangat. Kenapalah ngan abang aku tu... mungkin dia masih angau..hahaha. Pengajarannya, lain kali jangan tido waktu cikgu/ustaz/ustazah mengajar.... faham anak2.

0 ulasan: