Saturday, July 4, 2009

Alhamdulillah

Assalamualaikum...

apa khabar iman hari ini sahabatku? Jagala iman anda setiap hari... Alhamdulillah, syukur kehadrat illahi, aku lulus peperiksaan semester 1 walaupun pencapaian aku tak memberangsangkan disebabkan aku mempincangankan ilmu itu. aku skrg sedaya upaya untuk menekan kan terhadap diriku 'aku belajar kerana ilmu bukan kerana perkara yg lain'. aku senyum kerana gembira sebab pendidikan seni aku gagal... aku mau cikgu tu sedar.. dia sebenarnya tak layak jadi cikgu. kerana perkara silamkah yg membuatkan sains aku nyawa2 ikan??? aku ingin melupakan perkara itu tapi... ia tetap ada di mindaku atau di sebabkan ilmu itu tidak berkat... STOP!!! aku mau melupakannya. result aku ok2 jak tu... bapak aku still tak puas hati... bagi aku sekolah ni ndak mecabar.. aku mau sekolah yang mencabar. aku mau balik sri gaya... but umur aku dah lebih. aku suka di sana. dalam banyak2 sklh yg aku pernah pergi hanya satu sekolah jak yang terpaut kat hati aku 'madrasah assalam kampung contoh' sekolah ni membuatkan hatiku sentiasa tenang. lepas solat asar, aku suka duduk kat tingkat paling atas, dari situ aku dapat melihat pemandangan yang sungguh indah sambil angin meniup sesepoi bahasa.... aku duduk di situ, memikirkan ciptaan ilahi yang sungguh mempersonakan. Hidup ini umpama roda, kadang2 kita di atas dan kadang2 kita di bawah. biasanya, kita sentiasa ingin berada di atas... kita tidak suka pada kesusahan... sama seperti aku...hehehe

0 ulasan: