Wednesday, June 9, 2010

Jangan kata dia pelik!

Alhamdulillah. Aku sudah sampai di rumah dengan selamatnya. Hari Ahad aku sudah sampai di rumah. Keesokkan harinya aku ikut bapa aku pergi Kudat 2 malam. Tiada apa-apa sangat yang aku nak cerita.

Berbalik pada tajuk yang diatas. Kadang-kadang ada orang suka kata " Kau peliklah...". Persoalannya sekarang, kenapa kita kata dia pelik? Kalau diri anda mengatakan si Dia itu pelik, anda mesti tahu bahawa pada pandangan si Dia anda ini pelik. Kesimpulannya, anda dan si Dia adalah pelik!

Setiap manusia mempunyai sikap, tabiat dan perilaku yang berbeza yang membuatkan kita ini pelik di pandangan manusia.Ada juga beberapa faktor yang membuatkan diri kita ini pelik pada pandangan seseorang individu iaitu agama, adat, amalan seharian dan lain-lain. Contohnya, " Ayah, kenapa hari-hari kita makan nasi tapi adik makan bubur?" tanya Amir. Ayat ini menunjukkan bahawa makan bubur itu pelik pada pandangan Amir.

Sebenarnya, kita ini sama-sama pelik!



Pelikkah Jellyfish ini?

0 ulasan: