Thursday, November 12, 2009

Remaja zaman sekarang



bukan mau mengomen cuma mau mengata...hehehe. bukan apalah tajuk ni just nak bagitau keadaan sebenar. sikap remaja sering menjadi perbualan orang2 kat kedai kopi tu. kalau dididik seorang anak dari kecil dengan sebaik-baiknya, insyallah bila dia remaja akhlaknya baik. kebanyakkan remaja memang akhlak kurang. nama jer belajar agama dan pendidikan sivik tapi perkara tu tak di praktikalkan. mana sivik dan agama anda???


remaja zaman sekarang... merokok tak tentu hala. suka2 hati jak merokok depan sekolah. bagi tau mak ayah... mereka pulak yang tak percaya. manusia adalah pelakon yang terhebat di pentas dunia ni. fatwa kebangsaan telah mewartakan bahawa merokok tu haram dan bagi aku merokok tu sama jer dengan bunuh diri. cuma rokok ni bunuh kita slowly. punca2 remaja mengambil rokok kerana stress, keretakkan rumahtangga, pengaruh rakan dan lain2 lagi. ramai yang kata rokok tu sedap. mereka rasa dapat hilang masalah yang membelenggu diri mereka. aku tak kata aku ni budak baik... aku ni budak jahat dulu. lepas jumpa seseorang aku berubah hanya kerana kata2 dia.


perkara yang kedua... remaja suka buat, apa yer budak2 tu bagi tau kat aku? oooya... ngentot or amput. korang2 faham bahkan maksud tu. setakat ni remaja yang berumur 13 tahun ramai yang pernah buat. dan aku sangat pasti mereka melakukan semua ni kerana dorongan nafsu. nafsu berahi. jangan sesekali nafsu yang menguasai diri. biar kita yang kawal nafsu, tu baru betul. biasanya remaja wanita/ pelajar wanita suka melakukan perkara ini dengan lelaki yang berumur 20-an. lelaki2 tu bagi aku jenis yang kurang berpelajaran dan bekerja biasa2 jak. ada sesetengah pelajar wanita suka bertukar-tukar pasangan. dorang punya bf tu kasi tinggal doranglah lepas dah dapat apa yang lelaki mau selama ni. yang lama kasi tinggal cari yang baru buat lagi perkara tu. aku sangat sedih bila mendengar pelajar islam yang melakukan perkara itu. dorang kadang2 buat kat tangga... takde tempat yang privasi ker??? biasalah tu jumpa kat shopping kompleks. takde duit katakan sanggup buat depan orang ramai asalkan apa yang di hajati selama ini dapat.

p/s: korang2 ni cukup2lah nak berteriak. just be cool. like me hahahaha

0 ulasan: