Wednesday, March 17, 2010

BEBAS!!!!!

Ya... aku sudah bebas. aku gembira. aku tidak rasa terbeban. aku mahu jadi macam dulu. jadi diri aku sendiri. aku mahu diri aku yang dulu. aku nak ucapkan tahniah kepada eva edna yang sudah naik pangkat dan tahniah juga buat nur khalilah yang sudah memegang jawatan baru. aku sebenarnya tidak dapat mengekalkan gaya aku bekerja. aku sudah tidak dapat pisahkan kerjaya dan peribadi. aku telah satukan benda tu. lagipun aku nak semua orang gembira kat dalam kelas tu. biarlah mereka gembira. cukuplah kami saling sakit menyakiti. aku tidak suka kepada kebencian. aku mahu hapuskan kebencian dalam diri aku. aku tidak mahu perasaan itu wujud dalam diri aku lagi. cukup sekali.

aku tidak mahu melaksanakan sesuatu kerja yang aku anggap beban. aku mahu laksanakan dengan satu perasaan yang seronok. mungkin aku tidak rasa seronok jadi ketua kelas maybe disebabkan... aku terima ini jawatan dengan terpaksa. aku tersepit. aku tidak tahu kenapa aku katakan ya pada cikgu amy dulu. sedangkan hati aku kata tidak!!!.

aku sudah tidak rasa diri ini mampu melaksanakan tanggungjawab tu. semua orang ada tanggungjawab tapi tidak semua orang bertanggungjawab. aku tidak mahu jadi orang yang tidak bertanggungjawab. lagipun aku sudah rasa ada perasaan bongkak dalam diri aku. aku tak mahu perasaan itu menular.  yang paling penting tujuan aku letak jawatan sebab aku sudah lupa siapa diri aku yang dulu. aku mahu diri aku yang dulu. walaupun aku tak jadi ketua kelas lagi.. aku tetap sayang kamu terutamanya atiqah dan nariehan. kamulah penyeri hidup aku ketika jadi ketua kelas.

3 ulasan:

nariehan khadri said...

ammmboih..kasaqq nampaqqq.?

Raudhah said...

besalarr....

ariey said...

heh gedik tau..nak samee ajer ngn azwan ali..laserrr!!!!