Thursday, December 10, 2009

Wanita itu...

Assalamualaikum... apa khbar kamu urang? sorryla... aku takde on9 waktu cuti ni. aku busy dengan bisnes baru aku. sape2 yang masih tak siap nota kasih siaplah... nanti korang menyesal. jangan lupa pendaftaran ke tingkatan 2 pada 30 disember 2009.

aku bukan nak cerita pasal cikgu N tu tapi seorang wanita yang... entahlah. aku pun tak tahu nama dia, aku tak pernah tegur dia tapi ada yang membisik kepadaku untuk mengenali dia. aku sering nampak dia ketika pukul 5:10 petang. dia selalu jalan kaki dengan kawan2 dia. kalau dia jalankan, dia sentiasa pandang ke bawah walaupun ada lelaki yang hanya memakai singlet dan berseluar pendek berjalan di hadapan dia (ada jaraklah kira2 5 meter). dia selalu jalan dengan kawan2 perempuan.

cara pemakaian dia... jarang sekali aku nampak Sabah ni. dia selalu pakai jubah hitam, tudungnya labuh, dan berpurdah. ya, jarang sekali aku nampak orang yang berada di Sabah pakai purdah. tapi yang tak sangkanya dia naik bas mini. kalau aku nampak dia aku selalu senyum. aku belum pernah nampak muka dia. apa2pun aku nak kenal sangat dengan dia.

0 ulasan: