Wednesday, May 5, 2010

THINK!!!

Setiap detik membuatkan aku alpa. Aku rasa seperti kekurangan sesuatu. Ada yang tidak kena dengan diriku. Kadang-kadang membuatkan aku tidak senang duduk. Kenapa? Aku berfikir dan terus berfikir tapi aku tidak ketemu jawapannya. Jangan membuatkan aku tertunggu-tunggu. Aku tak suka tertunggu.

Kenapa? Mengapa? Bagaimana? Dimana?
Inilah kata-kata yang selalu aku lemparkan kepada diriku sehingga membuatkan aku buntu. Selagi aku boleh berfikir aku mesti berfikir, itu prinsip aku. Mungkin aku suka berfikir disebabkan oleh satu buku yang bertajuk "Kursus Berfikir Untuk Kolej Dan Universiti". Dalam buku itu, aku tertarik dengan cara ahli falsafah berfikir. Kadang-kadang susah untuk aku fahami.

Kenapa Mahsuri dan Jumrah macam marah pada aku? Apa salah aku? Kalau Jumrah mungkin aku tahu kenapa dia marah aku tapi Mahsuri macam tak masuk akal pula dia marah aku. Aku taklah suka sangat fikir tentang perkara ni tapi aku nak fikir juga sebab aku rasa diri ini yang bersalah. Nanti aku cuba selesaikan sendiri.

p/s: abang aku dapat masuk pergi UITM. Syukur dia tak lagi menyemak dalam rumah ni.

0 ulasan: