Monday, April 5, 2010

Makin aku kagum pada guru itu...

setiap tutur kata 'guru itu' membuatkan aku bertambah kagum. walaupun dia hanya seorang guru sains tapi dia sering berpesan menggunakan hadis2 nabi. bicaranya jugak sering membuatkan aku sentiasa berfikir. setiap tuturnya sering membuatkan aku tersenyum sorang2.. sayangnya dia bukan ISLAM.

teringin jugak aku nak tengok dia masuk ISLAM. apa yang nampak pada dia ialah seorang guru yang lain daripada yang lain. kalau kita tak siap kerja rumah, dia tak marah cuma beri nasihat dalam nada yang tegas. Walaupun dia bukan ISLAM tapi pakaian ok daripada 'Cikgu Universiti @ Cikgu U' tu. dia sentiasa bersedia sebelum mengajar. bukan hanya setakat fizikal tapi mental dia pun selalu dalam keadaan bersedia.

Makin kagum aku pada 'guru itu'. cara dia mengajar, cara dia berjalan dan yang paling penting cara dia menjaga tutur katanya. kalau kamu masuk nampak dia termenung lebih baik jangan tegur sebab dia tengah berfikir. kalau kita tegur orang yang sedang berfikir boleh membuatkan seseorang itu terlupa. Aku sayang cikgu tu...

0 ulasan: