Monday, April 12, 2010

'guru itu'

guru itu semakin membuatkan aku terpikat kepadanya. guru itu punya prinsip dalam hidupnya. aku suka pada orang yang ada prinsip. guru itu seseorang yang merendah diri. tutur bicaranya... tingkah lakunya, sentiasa membuatkan aku tersenyum. sungguh belum pernah aku dengar kawan2ku memanggil guru itu dengan panggilan yang tidak baik, malah menghormatinya sebagai seorang guru. mulai sekarang... dia bukan hanya seorang guru dimataku tetapi dia adalah seorang PENDIDIK! guru itu merupakan seorang pendidik yang mendidikku dengan lemah-lembut tetapi TEGAS. makin hari.. membuatkan aku bertambah sayang pada guru itu. guru itu... ah, sukar sungguh untuk aku ungkapkan. aku berdoa... semoga dia menganuti agama islam suatu hari nanti. guru itu sangat berbeza dengan guru2 yang lain. jarang aku dapat jumpa seorang pendidik seperti dia. aku kagum! semoga aku menjadi seperti dia suatu hari nanti...amin. ooyah, cikgu tu birthday hari ni... happy birthday teacher!!!

0 ulasan: